Webdizájn tanácsadók 2. – S. Weinschenk

2015/02/01

Susan M. WeinschenkSusan Weinschenk amerikai pszichológus. 30 éve kutatja az emberi agy, az emberek viselkedésést.
A bemutatndó könyvünk címe is beszédes:
100 dolog, amit minden tervezőnek tudnia kell az…….


az emberekről.

A könyv a felhasználóközpontú webtervezésről szól.
Pontosabban arról, hogy miként működünk mi emberek és az agyunk. S ehhez kell(ene)  a webdizájn-nak alkalmazkodnia.
S bár az alábbiakról mi is fogunk írni a későbbiekben, néhány pontot kiemeltünk, amelyek miatt érdemes a könyvet elolvasni:

  • Milyen bebűtípust használjunk, melyeket a legkényelmesebb olvasni?
  • Tényleg nehezebb olvasni a CSUPA NAGYBETŰS SZÖVEGET?
  • Milen betűméretet célszerű használni?
  • Milyen hosszú legyen egy sor?
  • Hány karaktert tartalmazzon?
  • Milyen szineket, színcsoportokat használjunk?
  • Miért zavaró, amikor villog valami a képernyőn? Hogyan hat ránk?
  • Böngészésre avagy olvasásra tervezzük-e weblapunkat?
  • A honlap kinézete mennyiben befolyásolja a látogató bizalmát a honlap “tulajdonosát” illetően? 

Ha valaki erre azt mondja, hogy a fentiek a dizájnerre tartoznak, ez a szakmája, akkor abban van igazság.
De a felelősség a miénk, szállodai és nem szállodai marketingeseké: a honlapunk teljesítmémyét rajtunk fogják számonkérni. Jogosan.